Zimmerhackl, M ; Schick, K ; Kadmon, M... Harendza S, Berberat PO, Kadmon M. Assessing Competences in Medical Students with a Newly Designed 360-Degree Examination of a Simulated First Day of Residency: A Feasibility Study. J Comm Med Health Educ. 2017;7:555. DOI:10.4172/2161-0711-1000550.
,
2021
Amelung, D ; Zegota, S ; Wittenberg, T.. Kadmon G, Kadmon M. Academic performance of students with the highest and mediocre school-leaving grades: does the aptitude test for medical studies (TMS) balance their prognoses? GMS J Med Educ. 2016;33(1):Doc7. DOI:10.3205/zma001006.
,
2021
Bußenius, L ; Kadmon, M ; Berberat, PO. Hodges B, Hanson M, McNaughton N, Regehr G. Creating, monitoring, and improving a psychiatry OSCE. Acad Psychiatry. 2002;26(3):134-161. DOI:10.1176/appi.ap.26.3.134.
,
2020
Vogel, D ; Prediger, S ; Berberat, PO.. Klemenc-Ketis Z, Vrecko H. Development and validation of a professionalism assessment scale for medical students. Int J Med Educ. 2014;5:205-211. DOI:10.5116/ijme.544b.7972.
,
2019
Fehr, F ; Kadmon, M ; Berberat, P Berberat PO, Harendza S, Kadmon M, Gesellschaft für Medizinische Ausbildung, GMA-Ausschuss für Weiterbildung. Anvertraubare professionelle Tätigkeiten - Sichtbarwerden von Kompetenzen in der Weiterbildung. Positionspapier des Ausschusses Weiterbildung der Gesellschaft für Medizinische Ausbildung (GMA). GMS Z Med Ausbild. 2013;30(4):Doc47. DOI:10.3205/zma000890.
,
2018
Stieger, P ; Sippel, S ; Rabe, C... Adili F, Kadmon M, König S, Walcher F. Professionalisierung der Lehre im chirurgischen Alltag. Ausbildungskonzept der Chirurgischen Arbeitsgemeinschaft Lehre (CAL) der Deutschen Gesellschaft für Chirurgie. Chirurg. 2013;84:869. DOI:10.1007/s00104-013-2530-z.
,
2017