Bonvin, R ; Nendaz, M ; Frey, P... Berendonk C, Schirlo C, Balestra G, Bonvin R, Feller S, Huber P, Jünger E, Monti M, Schnabel K, Beyeler C, Guttormsen S, Huwendiek S. The new final Clinical Skills examination in human medicine in Switzerland: Essential steps of exam development, implementation and evaluation, and central insights from the perspective of the national Working Group. GMS Z Med Ausbild. 2015;32(4):Doc40. DOI:10.3205/zma000982.
,
2019
Beck, S ; Schirlo, C ; Breckwoldt, J Anderson MC, Ochsner KN, Kuhl B, Cooper J, Robertson E, Gabrieli SW, Glover GH, Gabrieli JD. Neural systems underlying the suppression of unwanted memories. Science. 2004;303(5655):232-235. DOI:10.1126/science.1089504.
,
2018
Guttormsen, S ; Bauer, D ; Breckwoldt, J... Fritz HA, Thrien C, Reissenweber J, Adelt A, Rietfort A, Steinweg B, Campe G, Hempel L, Schrewe FB, Peters T. "Lebendige Netzwerke für Dummies". Jahrestagung der Gesellschaft für Medizinische Ausbildung (GMA). Bern, 14.-17.09.2016. Düsseldorf: German Medical Science GMS Publishing House; 2016. DocFR24-165. DOI:10.3205/16gma260.
,
2017
Klapper, B ; Schirlo, C Reeves S. Shaping Interprofessional Education: Where to from here? Keynote Symposium der Medizinischen Fakultät der Universität Heidelberg. "Der Patient im Mittelpunkt: Interprofessionelle Ausbildung und Zusammenarbeit gestalten und entwickeln". Heidelberg: Universität Heidelberg; 2014..
,
2016
Berendonk, C ; Schirlo, C ; Balestra, G... Pell G, Fuller R, Homer M, Roberts T, International Association for Medical E. How to measure the quality of the OSCE: A review of metrics - AMEE guide no. 49. Med Teach. 2010;32(10):802-811. DOI:10.3109/0142159X.2010.507716.
,
2016
Beck, S ; Schirlo, C ; Weber, R. Dornan T, Littlewood S, Margolis SA, Scherpbier A, Spencer J, Ypinazar V. How can experience in clinical and community settings contribute to early medical education? A BEME systematic review. Med Teach. 2006;28(1):3-18. DOI:10.1080/01421590500410971.
,
2016
Berendonk, C ; Schirlo, C ; Balestra, G... Bereiter C. Design Research for Sustained Innovation. Cognitive Studies, Bulletin of the Japanese Cognitive Sci Soc. 2002;9(9):321-327..
,
2015