Kulgemeyer, Christoph
82  results:
Search for persons X
?
5

Exploring the Relationship Between Surface Features and Exp..:

Bitzenbauer, Philipp ; Höfler, Sebastian ; Veith, Joaquin M....
International Journal of Science and Mathematics Education.  22 (2023)  1 - p. 25-48 , 2023
 
?
6

How authenticity impacts validity: Developing a model of te..:

Kulgemeyer, Christoph ; Riese, Josef ; Vogelsang, Christoph...
Zeitschrift für Erziehungswissenschaft.  26 (2023)  3 - p. 601-625 , 2023
 
?
7

How authenticity impacts validity: Developing a model of te..:

Kulgemeyer, Christoph ; Riese, Josef ; Vogelsang, Christoph...
Zeitschrift für Erziehungswissenschaft.  26 (2023)  3 - p. 601-625 , 2023
 
?
8

Misconceptions in Physics Explainer Videos and the Illusion..:

Kulgemeyer, Christoph ; Wittwer, Jörg
International Journal of Science and Mathematics Education.  21 (2022)  2 - p. 417-437 , 2022
 
?
9

The development of lesson planning skills in the subject of..:

Riese, Josef ; Vogelsang, Christoph ; Schröder, Jan...
Zeitschrift für Erziehungswissenschaft.  25 (2022)  4 - p. 843-867 , 2022
 
?
10

Entwicklung von Unterrichtsplanungsfähigkeit im Fach Physik..:

Riese, Josef ; Vogelsang, Christoph ; Schröder, Jan...
Zeitschrift für Erziehungswissenschaft.  25 (2022)  4 - p. 843-867 , 2022
 
?
12

Exploring the effects of physics explainer videos and writt..:

Kulgemeyer, Christoph ; Hörnlein, Madeleine ; Sterzing, Fabian
International Journal of Science Education.  44 (2022)  11 - p. 1855-1875 , 2022
 
?
13

Exploring the impact of pre-service science teachers' refle..:

Kulgemeyer, Christoph ; Kempin, Maren ; Weißbach, Anna...
International Journal of Science Education.  43 (2021)  18 - p. 3035-3057 , 2021
 
?
14

Instructional Explanations in Physics Teaching:

, In: Physics Education; Challenges in Physics Education,
Kulgemeyer, Christoph ; Geelan, David - p. 337-360 , 2021
 
?
15

Die Messung der Fähigkeit zur Unterrichtsplanung im Fach Ph..:

Schröder, Jan ; Riese, Josef ; Vogelsang, Christoph...
Zeitschrift für Didaktik der Naturwissenschaften.  26 (2020)  1 - p. 103-122 , 2020
 
1-15